En dröm om fotografering

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Mördegskakbak :D

Av Louise Nilsson - 26 maj 2011 22:37

Bakat kakor :3 Ska ha på Engelskan.. LÄXA x_x

Man ska baka nåt eller ta med ett foto elr ngt som man ska redovisa om.. Om man bakar ska man typ säga hur man gjorde, vad som behövs osv :] Jag, Karin och Louise gjorde Mördegskakor med sylt/choklad :D Om vi räknat rätt räcker det så att var och en får två kakor var :3 I klassen då.. Annars hade de ju blivit lite jobbigt x_x'


R£C£PT :D


100g Socker

(1,5 dl)


200g Smör/Margarin


300g Mjöl

(4,5-5 dl)


Så gör du såhääär:

Ta fram en bunke.. Ha i smöret :D Sen har du i sockret.. Och mjölet, men inte allt mjöl på en gång för vissa gånger blir kakorna smuliga som f-n och ibland nästan klibbiga :3 Så ta o spara lite av mjölet ;P Näru knådat ihop hela den där degen kan du ju.. Smaka på den :D Smakar gott, mördeg ;) Gör den det har du antagligen gjort rätt :I Och sen när vi kommer till det här med att göra själva kakorna, DÅ kan du sätta ugnen på förvarmning :I 175-200°c :D Du kan ha t ex små hål med sylt i eller kanel uppepå kakorna. Och när kakisarna är färdiggjorda och ugnen stretchat och joggat lite ställer du in plåten i ugnens mitt och har den där i c:a 10 min :] Ibland ser dom färdiga ut innan 10 min, då kan du ta ut dem och ibland ser de inte alls färdiga ut, då har du dem inne längre :) Allt handlar om att hålla koll ;) Sen.. Bara låter du kakorna stå ute på trappen och kylas ner och till sist göra som jag, låta familjen provsmaka och berömma mej för min duktighet :D Om ni gör detta 1-2 gånger kan ni det snart utantill, som jag :D 

Lycka Till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Nilsson - 23 augusti 2011 19:00

            Tänkte börja med ngt nytt! :3 Nämligen de här fyra ;) Kommer inte lägga upp alla fyra varje dag. Antingen Hissar o Dissar eller Muzik och Bild ;) Men idag lägger jag upp alla!                    Måste b...

Av Louise Nilsson - 15 augusti 2011 00:24

Någon som har småbilder/tidningar/posters eller VADSOMHELST på Jedward men ni inte vill ha kvar? Jag tar gärna emot posters eller nånting ni inte vill ha kvar (om det är på Jedward) ;))))) Kan kanske byta mot någon annan poster eller urklipp ur en ti...

Av Louise Nilsson - 12 augusti 2011 18:29

Yey, stylat om bloggen lite :3 Bättre/sämre än innan? ;p Som ni ser har jag även fixat ny header :3 Faktiskt jävligt nöjd med den även om den är rätt rörig x'd Det fins ett litet märke: (c) på bilden och det betyder copyright vilket betyd...

Av Louise Nilsson - 11 juli 2011 02:44

Jag och Emelie och Mamma och Pappa åkte klockan 8:18 på lördag morgon för att komma fram runt 12-13 till Mariefred och klockan 14 åka till en station och 14:36 ta bussen till ett S.. Sö- näj, vet inte, nån stans sen tog vi typ pendeltåg till Sthlm o ...

Av Louise Nilsson - 8 juli 2011 18:34

Imooooorrrnnnnn åååååkeeeeerrrrr jjjaaaaaaaaagggg ooooocccchhhhhh Eeeemmeeellliiiee Och mamma och pappa till STOOOOCKHOOOLM För att se på JEEDDDIIIIIIIIIIIIIISSSSS :DDD LÄNGTAR SÅ HIMLA MKE Ska försöka få en bra plats så jag kan t...

Presentation


fotografering..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Fotografering?
 Skit-Kul :D
 Väldigt kul ;)
 Kul :)
 Sådär :/
 Tråkigt :I
 Väldigt tråkigt ._.
 Skit-Tråkigt x_x

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards