En dröm om fotografering

Alla inlägg under maj 2011

Av Louise Nilsson - 30 maj 2011 22:15

Följde faktiskt [OTROLIGT NOG!] med Emelie o Clara på FOTBOLLSTRÄNING [!!] idag :D

Trodde aldrig det skulle ta slut D:

Höll på o frysa ihjäl ;c

INTE kul.

Tkr dom har ett jävligt bra lag ;o

Men nu har jag inte mke mer o skriva om..

Hajjrå ;3

Av Louise Nilsson - 26 maj 2011 22:37

Bakat kakor :3 Ska ha på Engelskan.. LÄXA x_x

Man ska baka nåt eller ta med ett foto elr ngt som man ska redovisa om.. Om man bakar ska man typ säga hur man gjorde, vad som behövs osv :] Jag, Karin och Louise gjorde Mördegskakor med sylt/choklad :D Om vi räknat rätt räcker det så att var och en får två kakor var :3 I klassen då.. Annars hade de ju blivit lite jobbigt x_x'


R£C£PT :D


100g Socker

(1,5 dl)


200g Smör/Margarin


300g Mjöl

(4,5-5 dl)


Så gör du såhääär:

Ta fram en bunke.. Ha i smöret :D Sen har du i sockret.. Och mjölet, men inte allt mjöl på en gång för vissa gånger blir kakorna smuliga som f-n och ibland nästan klibbiga :3 Så ta o spara lite av mjölet ;P Näru knådat ihop hela den där degen kan du ju.. Smaka på den :D Smakar gott, mördeg ;) Gör den det har du antagligen gjort rätt :I Och sen när vi kommer till det här med att göra själva kakorna, DÅ kan du sätta ugnen på förvarmning :I 175-200°c :D Du kan ha t ex små hål med sylt i eller kanel uppepå kakorna. Och när kakisarna är färdiggjorda och ugnen stretchat och joggat lite ställer du in plåten i ugnens mitt och har den där i c:a 10 min :] Ibland ser dom färdiga ut innan 10 min, då kan du ta ut dem och ibland ser de inte alls färdiga ut, då har du dem inne längre :) Allt handlar om att hålla koll ;) Sen.. Bara låter du kakorna stå ute på trappen och kylas ner och till sist göra som jag, låta familjen provsmaka och berömma mej för min duktighet :D Om ni gör detta 1-2 gånger kan ni det snart utantill, som jag :D 

Lycka Till!

Av Louise Nilsson - 25 maj 2011 21:47

Idag har man tvättat fyrhjulingen då :) Helt plötsligt försvann min tvättsvamp :o Ninja såg onaturligt oskyldig ut ;) Sen frågade jag mamma om vi inte kunde åka upp till 'Spökhuset' nån dag för jag ville ta bilder och det ville mamma för 'Där trivs jag väldigt bra, det är inte alls läskigt. Det lugnar mej mer än skrämmer mej. Jag kommer ihåg att jag satt i nåt rum där på natten och läste i gamla tidningar' :) Vi åkte upp dit, IDAG :D Och så fick jag förresten testa att flytta mammas bil från parkeringen på framsidan av vårt hus till gräsmattan på baksidan för att jag skulle tvätta den ;D De va kul :) Fick backa, sen köra lite fram.. Sen backa.. Sen lite fram i taget o sen gick de ganska lätt tills jag kom till rätt plats så vare bara att tvätta den ;D



             Huset utvändigt ;)




   Vad finns där uppe? :o   Detta var ju skrivet 1940 vilket tyder på att gubben som bott där levde då. Med tanke på skrivstilen var han nog rätt gammal. Eller tja, troligtvis 30 o uppåt för ja tror inte han skrev så fint när han var yngre :o   Fönster från utsidan.

Av Louise Nilsson - 24 maj 2011 20:42

Tja, en fyrhjulingstur blev det väl idag men utan kamera.. Mamma var hos Emelies familj för de va öppet hus för nånting där och då ringde hon till mej o sa att jag kunde ta fyrhjulingen dit bort och det gjorde jag. Tog fyrhjulingen då.. Men jag kom inte dit bort för det är en gård man måste åka över och där hade dom ställt en GRÄVMASKIN i vägen.. Jag försökte typ åka på massa olika ställen för o leta efter en annan väg men jag fann ju ingen ._. Visste att det fanns en väg jag o mamma brukar åka på när vi åker fyrhjuling men de va ju evigheter sen vi gjorde det tillsammans så jag hade ju glömt vart den vägen gick.. Till slut åkte jag tillbaka till den där gården och då såg jag att man kanske kan åka brevid järdet men sen kom ju han som bor där på sin fyrhjuling o åkte på just den vägen jag tänkte att man kanske kan åka på så jag ringde till mamma o så¨blev vi typ ovänner o så åkte jag hem istället.. Nu måste jag vänta en hel natt och en skoldag innan jag får träffa henne. Men, jag ska inte tycka synd om mej för jag kommer i allafall få träffa henne.. För vissa är det inte så att dom får träffa sin familj igen så jag tänkte skänka en 

Styrkekram

till dem










Av Louise Nilsson - 23 maj 2011 19:20

Du vet Emelie, jag älskar dej så otroligt mycket

Du betyder otroligt jävla mycke för mej



Jag vill att du ska veta att hur mycket vi än bråkar

kommer du alltid att vara min bästa vän..

Har så innihelvetes många minnen tillsammans med dej

och det här inlägget är just för dej, Emelie




Minnen<3




Dessa låtar framkallar olika sorters minnen..










http://www.youtube.com/watch?v=PoIcr0XQIT8


http://www.youtube.com/watch?v=nqE8Um9t8CU









 http://www.youtube.com/watch?v=F9Nh84lfvW0














 

























Av Louise Nilsson - 23 maj 2011 18:40

Fått ett klagomål om att man knappt kan läsa vad jag skrivit








eller vad man själv skriver i kommentar.. FIXAT!




 

From that              To this  



 

Vad blev bäst? ;) 

























Av Louise Nilsson - 23 maj 2011 16:43

Dessa bilder är tagna med min systemkamera

Canon EOS 1000D

och redigerade i 

www.picnik.com



  Färgen på ögonen är inte redigerad ;)

        Samma här, inte redigerad färg

   Okey, här är färgen redigerad ;D 

Av Louise Nilsson - 22 maj 2011 16:58

Nu så, min nya blogg är klar :) Gjorde den igår och tänkte göra första inlägget, jag har varit ute och tagit massa kort, men jag hann inte. Skulle åka med fyrhjulingen till en kompis ;) Men här är nu första inlägget, och mina nytagna

bilder :)



   Ninja tror på allvar att hon ska få plats ;)

    Skogen där alla små 'svamp-varelser' bor? :)

 


 


   Min och min brors halvfärdiga trädkoja






     Tazzen

 


    Livet i en maskros

           Varför vi slutade använda badmintonet du köpte åt oss..?

   Öh.. Det blev lite välanvänt just när vi fått det mamma :)  






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


fotografering..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Fotografering?
 Skit-Kul :D
 Väldigt kul ;)
 Kul :)
 Sådär :/
 Tråkigt :I
 Väldigt tråkigt ._.
 Skit-Tråkigt x_x

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards